środa, 20 marca 2019

TAG nałogowego czytacza


TAG nałogowego czytacza

Drodzy moi,

Zapraszam Was na drugą część mojego TAGu. Pierwsza pojawiła się na YouTubie. Tak, tak… sama jeszcze w to nie wierzę, ale zostałam youtuberką! Jeszcze trochę brakuję mi do otrzymania przycisku od YouTuba, ale wszystko przede mną ;) Z Waszą pomocą rzecz jasna! 


Tymczasem wstawiam Wam LINK do filmu i zapraszam do odpowiedzi na kolejnych 10 pytań.

Ale wróć!
Jeżeli już obejrzeliście film, to zauważyliście, że zapowiadałam 10 pytań, a odpowiedziałam tylko na 8. No sierota skasowała pliki…
No to odpowiadam teraz.
 
9. CO SPRAWIA, ŻE WRACASZ DO NIEKTÓRYCH KSIĄŻEK?
Do książek na powrót przyciągają mnie emocje. Jeśli książka mnie poruszyła, rozśmieszyła, czy wzruszyła do łez to napewniej będę chciała ją zachować z nadzieją, że jeszcze kiedyś do niej wrócę. Zapewne dam jej drugie życie na chwilę z zaznaczeniem, żeby do mnie wróciła, żeby o niej pamiętać i być może jeszcze kiedyś te emocje sobie przypomnieć. Ale wiecie, jak to jest. Tyle wspaniałych książek, a życie takie krótkie…

10. JAKI TYP BOHATERA CENISZ SOBIE NAJBARDZIEJ?
Pewni to zabrzmi nieskromnie, ale lubię bohaterów podobnych do mnie samej. Lubię odnajdywać cząstkę siebie w książkach. Lubię książki o silnych, zabawnych, rezolutnych kobietkach. Jak trafia mi się historia o takich niezdecydowanych mimozach, to od razu robię się wkurzona i rzucam „dzieło” w kąt. No tak już mam. A męski bohater, jak łatwo zgadnąć powinien mi zaimponować. Tak, jak w życiu, tak w literaturze,  nie lubię ładnych chłopców bez charakteru. Wolę mądrych, silnych i nieco ogorzałych ;)


 To lecimy do części pisemnej…

1.       JAKA JEST NAJSTRASZNIEJSZA KSIĄŻKA JAKĄ PRZECZYTAŁAŚ?
To pytanie nie do mnie, bo ja nie czytam strasznych książek, nie oglądam horrorów, ani takich tam. Mam po prostu schizy i koniec. Ostatnio zaczęłam czytać Cymanowski Młyn (Witkiwicz / Darda) i odłożyłam, bo już mnie strachy brały. Absolutnie dokończę tę książkę, ale poczekam, aż dni będą dłuższe ;)

2.       JAKA KSIĄŻKA BYŁA DLA CIEBIE NAJWIĘKSZYM ZASKOCZENIEM?
Największym to może za duże słowo, ale przyjemnym zaskoczeniem była dla mnie książka Izabeli Krasińskiej Najlepsza Przyjaciółka, o której już Wam wspominałam nie raz. Początek nieco mnie rozczarował, już miałam w głowie… oezu, kolejna naiwna historyjka dla dwudziestek, ale na szczęście się zaczęło! Jestem zdania, że tę książkę trzeba przeczytać, bo „ryje beret”. I obyśmy w realu nigdy nie doświadczyli tak toksycznych „przyjaźni”. 

3.       Z KTÓRYM BOHATEREM WYBRAŁABYŚ SIĘ NAJCHĘTNIEJ NA POGADUCHY?
Proste! Na pogaduchy wybrałabym się z Kosmą z Napisz do mnie (Liszewska / Kornacki). Mógłby jeszcze znaleźć mój list w kawiarni, gdybym kiedyś taki napisała, a potem go zgubiła. Tylko, że ja z zasady niczego nie gubię ;)
PS. Chciałabym poszerzyć odpowiedź na to pytanie, o przedmiot z literatury, którym chciałabyś posiadać, bo ja od zawsze chciałam mieć zaczarowany ołówek. Pamiętacie tę bajkę z lat ’80? Oj jak ja chciałam tak móc mieć wszystko, co sobie narysowałam…

4.       Z JAKIM AUTOREM ZROBIŁABYŚ TO SAMO?
Proste i przewidywalne w moim przypadku… Lidia Liszewska i Robert Kornacki. Póki co prowadzimy pogaduchy online. Chciałabym jeszcze mieć okazję poznać  Adama Kaya, autora autobiograficznej książki Będzie bolało. Uwielbiam jego inteligencję i poczucie humoru.

5.       JAKA JEST TWOJA ULUBIONA EKRANIZACJA?
Sherlock z Benedictem Cumberbatchem. Trzebaby obejrzeć ten serial na nowo.

6.       CZY MASZ ULUBIONE MIEJSCE DO CZYTANIA?
Zdecydowanie łóżko. Uwielbiam zakopać się pod kocyk, a jeszcze chętniej pod kołderkę i oddać się lekturze. Wciąż marzy mi się fotel, ten taki tradycyjny uszatek z IKEA, ale obawiam się, że mam za mało miejsca w moim mieszkanku heh.

7.       CZY JEST KSIĄŻKA, KTÓRĄ WSZYSCY CHWALĄ, A CIEBIE JEDNAK NIE PRZEKONAŁA?
Tak. Oberwało mi się za tę niechęć nawet na blogu. Ta książka to Ślady Jakuba Małeckiego. Generalnie Jakub Małecki został okrzyknięty w blogosferze najzdolniejszym pisarzem młodego pokolenia, a dla mnie jego książka, to był jakiś pseudointelektualny bełkot… Nawet nie pamiętam, o czym ona była, bo była według mnie zupełnie o niczym. Dam autorowi jeszcze jedną szansę i przeczytam kiedyś jeszcze jeden jego tytuł, taki z pianinkiem na okładce. Podobno przeszedł samego siebie… Zobaczymy ;) Tylko się nie gniewajcie na mnie, Wielbiciele jego talentu, proszę!

8.       O JAKIEJ KSIĄŻCE POWINNO BYĆ GŁOŚNO, A ZOSTAŁA JEDNAK ZAPOMNIANA?
Zdecydowanie jest to Cisza . Kronika życia pewnego mordercy Thomasa Raaba. Książka przeszła jakoś bez echa, a we mnie została na długo.

9.       JEŚLI NIE KSIĄŻKI, TO CO? JAK JESZCZE SPĘDZASZ WOLNY CZAS?
Bardzo lubię chodzić do kina. Byle nie na głupie komedie i durne filmy akcji, że wiecie wyścigi samochodów albo bezcelowe strzelanki… Lubię powłóczyć się po galeriach sztuki i muzeach. No i jestem taka artystyczna Zosia samosia, czyli wszelkie DIY to ja… maluję, szydełkuję, haftuję, projetuję, fotografuję, co tam chcecie.

10.   WYMIEŃ KILKA BLOGÓW, KTÓRE WARTO ODWIEDZIĆ.
Ale czytelniczych? Czy w ogóle? Bo ja najczęściej to Instagram i YouTube. Czytelniczo polecam Prostymi Słowami, Mrs. Klimas reads, Cat vloguje, uwielbiam jakość filmów Okonia.
Nieczytelniczo to Missplayground, Nieesia, Babie Lato, no i Radzka.


To teraz nominacje. Do odpowiedzi zapraszam Prostymi Słowami, Mrs. Klimas Reads i Cat Vloguje :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz